Vilkår og betingelser
Forsendelse og levering
Vi sender over hele verden og tilbyder mange forskellige forsendelsesmuligheder afhængigt af dit land.
Du kan altid klikke på kurv-ikonet, når du har noget i din kurv, for at se forsendelsesmulighederne og omkostningerne i kassen. Hvis der er en gratis forsendelsesmulighed tilgængelig for dit land, er den også angivet der. I øjeblikket tilbyder vi gratis forsendelse fra en vis grænse for kunder i Europa og USA.
Leveringstid
Bestil inden kl. 12.00 (CET - centraleuropæisk tid), mandag-fredag, og din ordre vil blive afsendt samme dag. Du kan se den anslåede leveringstid til dit land for hver forsendelsesmulighed i kassen.
Fradrag for moms
Vi sender over hele verden med FedEx og DHL Express og fratrækker moms på alle køb fra lande uden for EU. Bare sørg for, at dit land øverst til højre ved landeflaget er valgt, så vises priserne uden moms, hvis dit land ligger uden for EU (undtagen Norge, hvor al moms, told og gebyrer allerede er inkluderet).
Når du bestiller produkter fra os, er det dit ansvar, at produkterne må importeres til dit land. Dette gælder, hvis dit land har nogle særlige begrænsninger, når det kommer til lædersko osv. Hvis vi støder på forsendelsesomkostninger fra vores side, der er større end gennemsnittet (for eksempel til fjerntliggende områder osv.), forbeholder vi os ret til at kontakte dig og fortælle dig, om vi har brug for yderligere forsendelsesomkostninger for at sende pakken. Du kan selvfølgelig frit annullere ordren, hvis du ikke er enig i de opdaterede forsendelsesomkostninger.
Potentielle lokale afgifter i form af moms, told, skat, administrationsgebyrer osv. kan blive tilføjet afhængigt af reglerne i dit land. Dette er noget, vi ikke tager ansvar for, men hvis du er i tvivl, er du velkommen til at sende os en e-mail, så kan vi informere om vores tidligere erfaringer fra tidligere ordrer fra dit land. Hvis du af en eller anden grund nægter at modtage en pakke, efter at den er blevet sendt fra os, f.eks. hvis du mener, at moms-/toldomkostningerne er for høje, har ombestemt dig osv, trækker vi følgende omkostninger fra for pakken, når den kommer tilbage til os: Forsendelsesomkostninger fra os til dig, omkostninger til afvist pakke € 30, forsendelsesomkostninger tilbage til os og håndteringsgebyr, når den kommer tilbage på 25 €. Forsendelsesomkostningerne er de reelle omkostninger, som vi betaler til rederiet, og ikke de forsendelsesomkostninger, vi opkræver for en almindelig ordre til dig som kunde (da disse er meget lavere end det, vi faktisk betaler).
Vores leveringstider er baseret på oplysninger og leveringstider fra fragtfirmaerne, forsinkelser i fragtfirmaernes forsendelsesproces er ikke noget, vi kan garantere ikke kan ske, og forsinkelser i leveringen er ikke en grund til at kunne afvise pakken eller sende den gratis tilbage.
Information om betaling
For internationale ordrer tilbyder vi sikker betaling via Paypal og Adyen med mange forskellige muligheder som Visa, Mastercard, American Express, Google Pay, Apple Pay og mange flere. Dine kreditkortoplysninger er aldrig synlige for os, og transaktionen er krypteret for at sikre den højest mulige sikkerhed for dig som kunde.
I Sverige tilbyder vi sikre betalinger gennem Klarna og Swish.
Returnering
Du kan annullere din ordre og returnere den til os inden for 14 dage efter, at du har modtaget dine produkter. Hvis du vil returnere et produkt, skal du besøge denne side og registrere din returnering: Skolyx returportal.
Returfragten betales af dig som kunde, hvis du ønsker at returnere dit/dine produkt(er).
Vi refunderer kun produktets værdi, ikke fragtomkostningerne. I sjældne tilfælde kan et produkt ankomme i beskadiget tilstand på grund af fragtfirmaets håndtering. Hvis dette er tilfældet, refunderer vi naturligvis beløbet eller sender dig et erstatningsprodukt uden beregning.
Hvis du annullerer din ordre, før den er afsendt, kan vi forsøge at stoppe den. På kreditkort-/PayPal-ordrer betaler vi et transaktionsgebyr til processoren på ca. 5 %, og det vil blive trukket fra din ordre, hvis du annullerer den, før den afsendes. Sørg for ikke at gennemføre ordrer, hvis du ikke er sikker på, at du vil have den sendt til dig.
Hvis du bestiller store mængder sko bare for at tjekke og returnere hele ordren eller mere end 70%, opkræver vi også et gebyr på 5% for dette fra refusionsbeløbet, der trækkes fra ved returnering. Dette gælder, når du bestiller 3 par sko eller mere og returnerer mere end 70% af ordren uden at ombytte skoene til andre par. Dette udtryk er kun for at undgå, at nogle mennesker bestiller mange par, prøver skoene og derefter returnerer dem, hvilket betyder, at vi bliver nødt til at betale en masse omkostninger til forsendelse og transaktion. Hvis du er bekymret eller har spørgsmål om dette, skal du bare fortælle os det på forhånd, før du bestiller. Den eneste grund til dette er at undgå at miste en masse penge på nogle få kunder, der bestiller store mængder sko bare for at prøve. Hvis vi ikke opkrævede noget for dette, ville andre kunder være nødt til at betale disse omkostninger. Hvis du er bekymret for størrelsen, skal du bare kontakte os, så finder vi en omkostningsfri løsning, så længe du har til hensigt at købe sko til at beholde.
Alle returneringer skal modtages på samme måde, som de blev sendt med den originale emballage i original stand.
Bemærk, at produkterne skal returneres i ubrugt stand. Hvis du bestiller sko, skal du prøve dem forsigtigt på et tæppe. Hvis vi modtager varer retur i brugt stand, kan du være forpligtet til at dække forskellen mellem varens nyværdi og den anslåede aktuelle værdi af produktet. Du må ikke returnere undertøj.
Hvis du ikke afhenter din pakke på dit udleveringssted, eller hvis fragtfirmaet ikke kan levere dit produkt (de gør 3 forsøg), og produktet sendes retur, vil vi opkræve €30 for de ekstra omkostninger, der vil lande på os.
For sko har vi gratis ombytning af størrelse inden for Sverige, Danmark og Norge. Hvis du bestiller uden for Sverige, betaler vi ikke returomkostningerne.
Det eneste produkt, der er undtaget fra ovenstående, er, når du køber en MTO (Made to order) eller GMTO (Group Made to Order) og indgraverede produkter. Det betyder, at du vælger præcis, hvordan dine sko skal se ud, og at de produceres specielt til dig. I dette tilfælde er det ikke muligt at returnere skoene til os (med undtagelse af ombytning af størrelse på GMTO'er). Vi sender disse ordrer til fabrikken, og derfor er det ikke muligt at annullere ordren, efter at den er afgivet hos os.
Da MTO-sko fremstilles af fabrikken, kan der opstå fejl, det kan være, at der mangler visse detaljer eller fejl, der tvinger skoene til at blive lavet om. Eventuelle forsinkelser på grund af fabriksfejl skal accepteres, når du bestiller MTO'er. Det sker sjældent, men i betragtning af vores prisklasse kan vi ikke refundere eller kompensere på grund af forsinkelser i produktionen. Når du bestiller en MTO, er du klar over dette og vil ikke stille krav om kompensation til os. Vi forsøger selvfølgelig altid at fremstille MTO'erne så hurtigt som muligt, og forsinkelser er meget, meget sjældne.
For indgraverede produkter er det ikke muligt at bytte eller returnere på grund af personaliseringen. Hvis det er nødvendigt, anbefaler vi at bestille produkterne uden indgravering først for at sikre, at størrelsen er korrekt. Når en ordre afgives, behandles den direkte i vores logistiksystem. Hvis du ønsker at annullere din ordre (hvis du f.eks. laver den ved en fejl), selv før den er afsendt fra vores lager, fratrækker vi 5 % af ordrens værdi til betaling og administrationsgebyrer i forbindelse med dette, når vi foretager tilbagebetalingen. Dette gælder kun, hvis en ordre annulleres inden for 24 timer efter, at den er afgivet, og kun for ordrer uden for Sverige. Hvis en ordre er forsinket fra os, og du ønsker at annullere den, er det naturligvis gratis. Dette er kun for at forhindre folk i at afgive store ordrer og derefter annullere dem inden for en time, hvilket er meget dyrt.
Ved returnering anbefales det, at du bruger vores returlabels, som vi tilbyder. Hvis du vælger at sende med andre tjenester som National Post osv., er det vigtigt, at du angiver det som en returnering og henviser til den oprindelige forsendelse. Hvis vi bliver bedt af det svenske postvæsen om at dække eventuelle omkostninger for at modtage pakken, skal disse betales af dig som kunde, hvis du ønsker, at vi skal modtage pakken. Næsten alle tjenester, der tilbydes af det svenske postvæsen, omfatter ikke fuld levering til Sverige, hvilket normalt betyder, at det svenske postvæsen overtager leveringen i Sverige og opkræver yderligere gebyrer. Dette er normalt omkring 30 USD i administrationsgebyr, og hvis du ikke deklarerer forsendelsen korrekt, kan der også blive tilføjet moms og told. Alle disse gebyrer er noget, vi er nødt til at trække fra tilbagebetalingen eller få betalt af dig som returnerende kunde, hvis det sker. Bemærk, at det er derfor, vi kraftigt råder dig til at bruge vores returetiketter for at sikre, at alt går så glat som muligt.
Oplysninger om privatlivets fred
Når du afgiver en ordre hos os, bliver dine personlige oplysninger kun gemt og brugt til at sende din pakke og dine sporingsoplysninger. Vi deler aldrig dine oplysninger med andre virksomheder end dem, der indgår i leveringen af dine produkter (f.eks. DHL, PostNord, PayPal osv.).
Politik for beskyttelse af personlige oplysninger - GDPR
HVAD ER FORMÅLET MED DENNE POLITIK?
Denne politik har til formål at forklare, hvordan vi (Mode i Europa AB) indsamler, bruger og beskytter de oplysninger, du deler med os. Vi følger EU's GDPR, den generelle forordning om databeskyttelse.
HVILKE OPLYSNINGER INDSAMLES?
Vi indsamler oplysninger, der er nødvendige for at levere pakker til dig. Navn, adresse, e-mail og telefonnummer E-mailen og mobiltelefonnummeret bruges, så vi kan sende et sporingslink, og så fragtfirmaet kan få fat i dig, når de skal levere din pakke.
HVORDAN BRUGER I OPLYSNINGERNE?
Vi indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at levere din pakke.
HVOR LÆNGE GEMMER I OPLYSNINGERNE?
Ifølge svensk lov skal vi gemme oplysninger af regnskabsmæssige årsager i 7 år. Oplysninger, som vi bruger til nyhedsbreve og/eller markedsføring, vil blive opbevaret, indtil du beder os om at fjerne dem. Efter anmodning fjerner vi dit nyhedsbrev/markedsføringsoplysninger.
VIL I DELE MINE OPLYSNINGER?
Nej, vi bruger kun oplysningerne selv og deler dem kun med fragtfirmaer, når det er nødvendigt for leveringen af dine pakker.
Vi har rutiner for at sikre, at dine oplysninger opbevares sikkert, og at vi følger de svenske regler.
HVOR GEMMER I MINE OPLYSNINGER?
Vores oplysninger opbevares på servere i Sverige.
HVAD ER MINE RETTIGHEDER?
Rettigheder til information: Du kan bede os om en kopi af de oplysninger, vi opbevarer.
Ret til rettelse og sletning: Vi ønsker altid at have korrekte oplysninger, og du kan kontakte os for at få dine oplysninger rettet eller fjernet.
Ret til at ændre opt-in: Hvis du ønsker det, kan du altid kontakte os, hvis du vil fjernes fra vores nyhedsbrevsliste. Der er også altid et afmeldingslink i bunden af vores nyhedsbreve.
Hvis du har spørgsmål eller anmodninger om vores politik, er du velkommen til at sende os en e-mail på ktj@skolyx.se .
COOKIES
Vi bruger coockies til at identificere dig som kunde som en unik, men anonym besøgende. Dette er blot for at gøre det lettere for dig som kunde og gemme din indkøbskurv til fremtidige besøg.
ANDET
Skolyx har ret til at ændre alle oplysninger, herunder priser, specifikationer og oplysninger, hvis der er sket en fejl. Vi er klar over, at det at handle online er meget forskelligt afhængigt af din placering og dit land, så tøv ikke med at kontakte os på ktj@skolyx.se , hvis du har spørgsmål.
Vi er her for at hjælpe dig og ser virkelig frem til at betjene dig på enhver mulig måde, vi kan.