Ofte stillede spørgsmål
Hvad er forsendelsesomkostningerne og leveringstiden til mit land?
Når du har lagt noget i din indkøbskurv, skal du gå til kassen for at se de transportører, der er tilgængelige for dit land, og prisen samt grænsen for gratis forsendelse (hvis relevant) og leveringstiden.
Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse?
Hvis en ordre er blevet behandlet korrekt, vil du altid få en ordrebekræftelse sendt til den e-mail, der er registreret på ordren. Tjek spam-mappen i din e-mail-klient, nogle gange ender e-mailen der. Der er også en mulighed for, at du har skrevet e-mailen forkert, hvis du har mistanke om, at det er tilfældet, så kontakt os på ktj@skolyx.se, så hjælper vi dig.
Hvordan er situationen, når du bestiller julegaver?
Du kan ændre/returnere varer indtil den 7. januar 2026. Bemærk, at personligt indgraverede produkter ikke kan returneres eller ombyttes.
Leveringstider er vist på vores side med vilkår og betingelser, læg 2-3 dage til den, der er korrekt for din destination, for at være sikker på, at de når frem i tide til jul (hvis fragtfirmaet holder deres tidsfrister). BEMÆRK: For personlige indgraveringer skal du lægge yderligere 5 dage til for at være sikker på, at de når frem i tide.
Hvilke betingelser gælder under Black Friday-udsalget?
Genopfyldningsgebyr på €10 ($10 ekskl. moms) for hvert returneret par sko, der indgår i Black Friday-kategorien (undtagen svenske kunder). Vil blive trukket fra tilbagebetalingen. Ingen omkostninger, hvis der byttes til en anden størrelse. Returnering eller ombytning skal ske inden for 14 dage fra levering af produkter i den pågældende kategori (så ikke forlænget hen over julen).
Jeg vil gerne returnere, hvordan gør jeg?
Du kan returnere eller bytte hele eller dele af din ordre inden for 14 dage efter, at du har modtaget dine produkter. Hvis du vil bytte eller returnere et produkt, skal du besøge denne side og registrere din returnering.
Vi tilbyder også returlabels til selvrisiko i vores sektion for tilbehør/returlabels. Vi anbefaler på det kraftigste at bruge dette, når du returnerer/bytter fra lande uden for EU, da denne service omfatter alle toldgebyrer ved returnering. Hvis du vælger din egen måde at returnere på, er du ansvarlig for, at pakken ankommer til os uden moms, told eller administrationsgebyrer fra fragtfirmaet. Hvis det er tilfældet, er vi nødt til at opkræve det (for returnering) eller trække det fra dit tilbagebetalingsbeløb.
Forsendelsesomkostninger for returnering dækkes af dig, forsendelse af potentielle bytteprodukter dækkes af os.
Hvilke betalingsmuligheder tilbyder I?
For internationale kunder tilbyder vi trygge og sikre betalinger med PayPal eller via Adyen med Visa, Mastercard, American Express og flere andre lokale betalingsmuligheder. Dine kreditkortoplysninger er aldrig synlige for os, og transaktionen er krypteret for at sikre den højest mulige sikkerhed for dig som kunde.
I Sverige og Norge tilbyder vi sikre betalinger gennem Klarna og Swish.
Jeg bor uden for EU, hvordan fjerner jeg momsen?
Hvis dit land er forudvalgt øverst til højre i valutavælgeren med flagikonet, og det ikke er medlem af EU eller Norge, vil priserne automatisk blive vist uden moms.
Hvis du ønsker at sammenligne med/uden moms, skal du vælge et land i EU eller uden for EU for at se forskellen. (Sammenlign f.eks. Spanien og Schweiz).
Kan jeg få pakken leveret til en anden adresse end min egen?
Absolut, du skriver bare navn og adresse på den person, du vil have til at modtage den, men dine egne oplysninger på betalingsinfo.
Jeg har problemer med at betale med PayPal / kortbetaling eller en anden betalingsmulighed?
Vi tilbyder flere forskellige betalingsmuligheder, og hvis en af betalingsmulighederne ikke virker, kan det skyldes forskellige lokale sikkerhedsforanstaltninger i din bank. Hvis f.eks. PayPal ikke virker, så prøv at betale med kort via Adyen eller nogle af de andre lokale betalingsmuligheder.
Hvis du har brug for hjælp, er vi her altid for at hjælpe dig, bare kontakt os på ktj@skolyx.se, så hjælper vi dig gerne.
Et produkt var beskadiget, da det blev leveret, hvad gør jeg?
Hvis du modtager et produkt, der er beskadiget eller forkert, dækker vi selvfølgelig returomkostningerne og sender en ny/korrekt vare tilbage til dig. Bemærk, at vi altid reparerer eller udskifter varer, der har et problem, det er ikke muligt at kræve tilbagebetaling på grund af et problem, vores første mål er altid at levere et godt produkt, som du har bestilt. For at indgive en klage over en defekt vare skal du gå til vores returportal og registrere den.
Klik her for at få adgang til returportalen.
Hvilken valuta bruger du?
Valutaen for dit land er angivet øverst til højre, hvis du klikker på flagikonet. Vi tilbyder betalinger i Euro, USD, SEK, DKK, NOK og snart også GBP.
Bemærk, at der ikke sker nogen valutaomregning fra dit lands valuta, så hvis du har EUR som angivet for dit land, bliver du faktureret i EUR. Der foretages ingen valutaomregning fra vores side af den valgte valuta.
Kan I nedskrive ordreværdien for at undgå told?
Vi oplyser altid den faktiske ordreværdi og nedskriver ikke nogen værdi for at undgå told osv. Det er der mange grunde til, f.eks. hvis der opstår problemer, f.eks. hvis en pakke går tabt, kan der opstå mange problemer, hvis du ikke har registreret den korrekte ordreværdi. Og hos Skolyx følger vi altid reglerne og tager ingen genveje, hvad enten det drejer sig om produkternes kvalitet, arbejdsmiljøet hos vores leverandører, korrekt registrering af ting osv.
Potentielle lokale afgifter i form af moms, told, skat, administrationsgebyrer osv. kan blive tilføjet afhængigt af reglerne i dit land. Det er ikke noget, vi tager ansvar for, men hvis du er i tvivl, er du velkommen til at sende os en e-mail på ktj@skolyx.se, så kan vi fortælle om vores erfaringer med tidligere ordrer fra dit land.
Hvorfor kan jeg ikke bestille visse produkter?
Nogle af de produkter, vi sælger, f.eks. gasflasker, kan ikke sendes med luftfragt, da de indeholder brandfarlige stoffer. Derfor har vi blokeret for køb af disse i lande, hvor vi ikke kan sende disse varer.
Hvor finder jeg returadressen?
Når du har registreret din returnering/ombytning i vores returportal, får du alle de oplysninger, du skal bruge for at sende din returnering til os.